Bedstes småkager (opskrift)

I min verden er bedstes småkager jo de bedste. De findes på fade og i dåser rundt om i bedstes hus, her ved juletid.
Man kan dog også lave dem selv hvis man ikke lige kommer forbi bedstes hus.

Opskrift på Bedstes småkager:
250g smør
225g sukker
5 tsk vaniliesukker
2,5 spsk. sirup
375g mel
2,5 tsk bagepulver
Æltes sammen og rulles til en pølse.
Det er en god ide at komme det i køleskabet herefter, det gør det nemmere at skære ud. Det kan sagtens holde sig i køleskabet, så man kan godt have en rulle dej liggende på køl i denne juletid, til der kommer gæster eller til man bare må have frisk bagte småkager.
Bagetid og grader er altid lidt svært at sige gennerelt.
Jeg bager mine ved 200 grader i 5-6 min.
Gå ikke for langt væk fra ovnen.
Min erfaring er at lige pludselig er de sorte. Selvom jeg synes at jeg holder øje med dem er der også en tendens til at mine bliver en smule mørkere end bedstes.
Jeg har en stor ovn og mængderne ovenfor kan godt reduceres til 1/3 hvis man bare vil have en enkelt standard bageplade fuld.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar