Dyrk svampe på køkken bordet

En dag før jul lod jeg mig friste af en reklame på facebook. Det der fangede mit øje var nogle smukke østershatte, der groede ud af nogle små papkasser placeret på et køkkenbord.
Jeg bestilte straks to stk. på Svampefarm.dk.
Jeg havde lidt min tvivl om hvorvidt det ville blive en succes, men prøves skulle det.
Og jeg har da heller ikke fortrudt mit køb.
Det var utroligt nemt at gå til. Klip hul i kassen og sprøjt to gange om dagen med en forstøver. Efter et par uger var der vokset de fineste østershatte ud. Den ene kasse gav tre meget store svampe , mens den anden gav mange små. Jeg må indrømme at jeg ikke nåede at spise dem, da jeg synes at de var så flotte og dekorative at de fik lov at stå til de visnede ind.
Der findes også lyserøde og gule østershatte, de var desværre udsolgt, men dem har jeg tænkt mig at prøve næste gang.
Det er helt sikkert ikke en god forretning i forhold til at købe færdige svampe i supermarkedet, men en del sjovere og virkelig flot at kigge på.







1 kommentar:

  1. Efter første "Høst" lagde tog jeg pappet af og puttede kaffegrumsblokkene i en plast pose og lagde dem køligt og mørkt i kælderen, og nu er de klar igen. Jeg er spændt på hvor mange svampe der kommer denne gang.

    SvarSlet